Když máte core message, můžete mít dobrou prezentaci, nabídku...

23. 11. 2012 | Radovan Jelen

V říjnu jsem absolvoval workshop "Outstanding presentation" s Jeanne Trojan a zjistil jsem, že uvědomit si jednu hlavní myšlenku je důležité nejen pro přípravu vynikající prezentace.

Workshop byl rozdělen do tří dnů, přičemž polovinu času Jeanne věnovala spíše teorii a vysvětlování toho nejdůležitějšího: když nemáte core messege, nemůžete mít dobrou prezentaci. Rád bych doplnil: když máte core message, můžete mít dobrou prezentaci, nabídku, jednání, článek,workshop... 

Chci se podělit o pár nejdůležitějších poznámek. Před přípravou prezentace si odpovězte na tyto otázky:

1. Téma prezentace

  • Co je tvé téma?
  • Proč je to důležité?
  • Kdo a proč se o tvé téma zajímá?
  • Je to něco nového?
  • Řešíš nějaký problém?

2. Publikum

  • Kdo má rozhodovací pravomoc?
  • Proč tady ty lidi jsou?
  • Co se chtějí od tebe naučit?
  • Co už vědí o tvém tématu?
  • Čeho se obávají?
  • Z čeho jsou nadšeni?
  • Jaké otázky budou klást a jste na ně připraveni?

3. Cíle prezentace

  • Čeho chceš dosáhnout? 
  • Co by se mohlo stát po prezentaci?
  • Co se změní?
  • Co bude publikum dělat s těmito informacemi?

4. Hlavní poselství (core message)

  • V čem je prezentace odlišná od podobných prezentací, které jsi slyšel dříve?
  • Pokud máš pouze 2 minuty na prezentaci hlavního tématu, co řekneš?
  • Pokud si má publikum zapamatovat pouze jednu věc z tvé prezentace, co by to mělo být?
  • Pokud byste byli požádáni vaší babičkou „o čem prezentace je“, co byste řekli?

5. Zahájení prezentace

  • Na základě znalosti publika stanovte ten nejlepší začátek pro upoutání pozornosti: otázka, zajímavá skutečnost, příběh, šokující informace
  • Jak budete uvádět cíle nebo hlavní poselství vaší prezentace?
  • Dáte detailní plán nebo jen obrysy a sdělíte co očekávat?
  • Uvítáte interakci? Jak?

6. Ukončení prezentace

  • Jak provedete shrnutí? Max. tři body k zapamatování.
  • Sdělte, co mají dělat s těmito informacemi. Jaké jsou další kroky?
  • Jaký finální dojem chcete sdělit? Můžete jiným způsobem zopakovat úvodní informace nebo ukončit příběh, kterým jste začali. Můžete přeformulovat hlavní myšlenku.

Z mého pohledu se tohle hodí nejen obchodníkům a různým přednášejícím. Ale všem, kteří ve své profesi předávají informace a prezentují svoje záměry a cíle.

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku