Alias produkty: Řešení pro prodej zboží se sdílenými vlastnostmi

20. 9. 2019

Prodáváte v e-shopu určitý produkt jak jednotlivě, tak v balení po více kusech (typicky nápoje, kosmetiku atp.)? Nebo máte důvod prodávat stejný produkt pod více názvy s různou cenou, třeba pro odlišení loňské a letošní módní kolekce? K takovým účelům slouží sofistikovaná funkce “Alias produkty”, obsažená v Edee.one 8.0, nejnovější verzi komplexního nástroje pro tvorbu e-shopů.

Aliasy lze v administraci vytvořit odvozením od výchozího produktu. “Podědí” přitom jeho nejdůležitější vlastnosti, zejména název, popis, fotografie, zařazení do kategorií aj. Toto sdílení části produktových informací výrazně zjednodušuje udržování aktuálnosti e-shopu. S výchozím produktem aliasy sdílejí i skladové množství a dostupnost - logicky, protože jde o stejné zboží, a prodej jednoho kusu se tudíž musí projevit u všech jeho aliasů.

Některé parametry alias produktů lze ovšem stanovovat v administraci e-shopu zvlášť. Typicky jde o cenu, zařazení do akčních balíčků a další údaje, jimiž se aliasy odlišují od výchozího produktu a jeho dalších aliasů. Jakmile je z e-shopu odstraněn výchozí produkt (předloha aliasů), systém automaticky smaže i příslušné aliasy.

Z pohledu zákazníků se aliasy chovají jako standardní produkty, důležitou roli ovšem hrají pro provozovatele e-shopu. Slouží mj. jako marketingový nástroj, např. k zařazení zboží do akčních nabídek, do sezónního výprodeje, k prodeji různých balení stejného produktu s různou marží atp.

Jejich hlavní výhodou je dědění vlastností výchozího produktu a tedy automatizované chování v e-shopu. Pracuje se s nimi snadněji, než kdyby každý produkt odvozený od výchozího byl zakládán v katalogu zvlášť bez vazby na skladovou dostupnost atp.

Uživateli této propracované funkce e-commerce platformy Edee.one jsou např. e-shopy Senesi.cz, Probio.cz, Signal-nabytek.cz a další.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku