Dvoufaktorové ověření pro bezpečnější přihlašování do Edee.one

Po zadání uživatelského jména a hesla je třeba při přihlašování do CMS & e-commerce platformy Edee.one vyplnit jednorázový číselný kód, který uživateli vygeneruje mobilní aplikace Google Authenticator nebo podobná. Zvyšuje se tím bezpečnost ověřeného přihlášení.

Minimalizovat riziko neoprávněné manipulace s obsahem webu či e-shopu, který je administrován v systému Edee.one, je cílem zavedení dvoufaktorového ověření (2FA, Two-Factor Authentication). Zatímco přihlašovací jméno a heslo oprávněného uživatele může neautorizovaná osoba zcizit nebo uhádnout, získat doplňkový číselný kód je mnohem náročnější. Platforma Edee.one nově podporuje 2FA formou jednorázových číselných kódů generovaných v mobilní aplikaci, např. Google Authenticator nebo v jiné aplikaci podporující standard TOTP.

Při nastavování 2FA si uživatel musí poznamenat tzv. obnovovací informace, tzn. údaje, které bude potřebovat při případné změně 2FA - např. pro jaký login (obvykle e-mailová adresa) se má generovat číselný přihlašovací kód v mobilní aplikaci, nebo na jaké telefonní číslo má být kód odesílán formou SMS. Vhodným pomocníkem pro evidenci přihlašovacích i obnovovacích údajů jsou služby pro správu hesel, např. LastPass, Bitwarden, 1Password apod.

Aktivovat 2FA doporučujeme všem uživatelům Edee.one, prozatím ovšem ponecháváme standardem jednofaktorové ověřování obvyklou kombinací login/password. Prověřujeme však už i vyšší formu 2FA pomocí USB bezpečnostního klíče, např. Yubico.

Mohlo by vás zajímat

Vybojovali jsme 2. místo na WebTop100 za projekt pro Armádu ČR

Jsme hrdí na to, že kvalitu tak významného řešení ocenila porota největší soutěže digitálních projektů v Česku a na Slovensku. Pojďme si jej představit.

Celý článek

Když už krabicové řešení nestačí: 5+1 důvodů, proč zvážit e-shop či web na míru

Vybrali jsme 5+1 nejčastějších důvodů, proč k nám klienti přecházejí z krabicové platformy. Rádi s tím pomůžeme i vám.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku