Nultý ročník FG Pitch Day

28. 1. 2013 | Filip Hladík

Týden před Štědrým dnem byla na firemním intranetu oznámena nová akce. Pitch Day. O co jde? Dát dohromady tým, sejít se na jednom místě a během 24 hodin vymyslet a částečně nebo úplně zrealizovat projekt. Druhý den tento nápad odprezentovat porotě (případným investorům) a vyhrát v záplavě konkurenčních týmů.

Team up

Pitch Day byl ohlášen v předstihu, téma však nebylo upřesněno. Termín zadání tématu a zároveň start samotné akce byl stanoven na čtvrtek o týden později, tedy den před firemní vánoční akcí. Netrvalo to dlouho a přišel e-mail od Honzy s dotazem, zda bych se nestal členem jeho týmu. Ani na vteřinu jsem neváhal. O pár hodin později a pár vyměněných hromadných e-mailech bylo jasno o složení celého týmu: Honza, já, Jakub a Michal. Rozhodli jsme se, že samotný Pitch Day strávíme mimo půdu Forresta. Sehnali jsme salónek a nocleh v jednom z hotelů v Náchodě. S neznalostí konkrétního tématu a úkolem předpřipravit si pár nápadů jsme se všichni na čtvrtek těšili.

Den D

Čtvrtek ráno. A zadání zní: "Navrhni nebo zrealizuj projekt s nejrychlejší návratností investic." Přesun do hotelu jsme byli nuceni o pár hodin odložit, každý z nás musel dokončit hořáky, které nemohly počkat.

Vystřízlivění

15:00 - dorazili jsme do hotelu. První, co nás napadlo: „Kosa jako blázen.“ Naštěstí nic neřešitelného, stačilo pustit topení.

Druhý problém byl trochu horší a podstatně hůře řešitelný. Hotelová WiFi v salónku spadla na úroveň 56K modemů z devadesátých let minulého století. A to jí ještě fandím. Po zabouchnutí dveří za naší trpělivostí, která nás opustila velmi brzy, jsme začali trápit naše datové tarify a z našich mobilních telefonů se na ten den stala APčka.

Připojeni a napojeni (jedna z mála chvil, kdy se servírka přišla zeptat, jestli něco nechceme) jsme začali probírat naše nápady. Některé z nápadů byly předem odsouzeny k záhubě už tím, že neodpovídaly tématu – tedy nepřinášely by rychlou návratnost. Další nápady byly zahubeny rozborem do podrobností a následným rozstřílením na kusy logickými argumenty.

17:00 – stále nic. Žádný použitelný nápad a čas běží. Vypadalo to dost bledě a už se objevovaly myšlenky, zda to neskrečujeme. Pak přišla spásná otázka: „Co Forrest nakupuje a nemusel by?“

Od tohoto okamžiku se rozjela hodně čilá diskuze a po několika pětiminutovkách jsme to měli. Vymyšleno, jen začít programovat. V tu chvíli ale přišel Jakub s návrhem, že i když to vypadalo ze začátku špatně, měli bychom se odměnit. Šlo se na večeři a na jedno.

O nápadu a projektu budu dál hovořit abstraktně, nechceme toho prozatím moc prozradit, ale věřte, že se o výsledek podělíme - hned jak bude funkční a připravený i pro „cizí oko“. A také věřte, že vývoj v současné době probíhá velmi intenzivně.

Nadšení

Po večeři jsme se na to vrhli. Michal na studium konkurence (nevymýšlíme nový produkt, jen chceme vlastní a daleko lepší). Honza začal programovat backend aplikace a vytvořil tak základ nového modulu doEdeeho. Já s Jakubem jsme se zabývali frontendem. Moc pěkně rozděleno. Atmosféra byla úžasná – to nadšení z dobrého nápadu bylo vidět.

Do 22:00 jsme měli hotovou základní funkčnost aplikace. Frontend něco dělal a výsledky posílal backendové aplikaci. Během večera jsme vymysleli i jméno projektu (má co do činění s opičkami) a Michal navrhnul i několik možných podob loga.

Po desáté jsem musel odjet - bohužel jako jediný. Takže informace z tohoto mezidobí třeba doplní kolegové v komentářích pod článkem.

Finiš, předvedení a prodej

O půl deváté ráno jsem byl zpět v hotelu. Kluci zrovna dosnídali a opět jsme do toho spadli. Dokončili jsme druhou část projektu, kdy backendová aplikace zpracovala uložené výsledky a vracela je opět na frontend.  Funkční prototyp aplikace jsme nasadili na firemní intranet (aniž by o tom někdo věděl) a měli tak možnost ukázat živý projekt porotě. Moc času už nezbývalo, doladili jsme prezentaci a hurá zpět do firmy.

Prezentaci porotě shrnu velice stručně – projekt byl představen, prezentace přednesená Michalem byla perfektní a vtipná. Porotu projekt určitě zaujal, protože ještě ten večer na vánoční akci byl náš tým vyhlášen za vítěze nultého ročníku FG Pitch Day.

Závěrem trochu subjektivního shrnutí

V FG se Pitch Day konal poprvé a doufám, že ne naposledy. Naprosto mě dostalo to nadšení v týmu, kdy už jsme měli nápad a realizace byla v plném proudu. Osobně si dovolím i říci, že to nadšení pro projekt přesáhlo i první Forrestí hackaton (je dost možné, že za tento výrok mě někteří ukamenují).

Čistý čas na realizaci projektu se nakonec vyšplhal na 6 hodin čistého času (19.30 – 22.30, 8.30 – 11.30). Za tu dobu jsme odvedli pořádný kus práce. Byly tam nedodělky, které projektu ubíraly na takzvaném „wau“ efektu, ale i tak jsme byli spokojeni a přiznám, že i skoro si jisti vítězstvím :)

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku