
PROBIO
E-shop největšího českého výrobce biopotravin
Čtenáři receptů se stávají zákazníky
O klientovi
První výrobce biopotravin v České republice (od roku 1992).
O projektu
Nové e-shopové a webové řešení s cílem stát se jedničkou na trhu v on-line prodeji biopotravin.
Cíle projektu
- Posílit pozici značky PROBIO a stát se lídrem v oblasti biopotravin
- Zvýšit zastoupení na trhu v ČR i na SK.
- Efektivnější napojení na informační systém Money S5.
- Propojit redakční obsah webu s e-shopem a využít tak plně potenciál obsahového marketingu jak na sociálních sítích, tak ve vyhledávání.
Cílové skupiny
Web i e-shop se zaměřují především na obyvatele velkých měst (a jejich okolí) se zájmem o zdravý životní styl, kteří hledají nejen kvalitní biopotraviny, ale také kvalitní informace o nich.
Popis řešení
Původní řešení zastaralo a nevyhovovalo celé řadě dnešních požadavků – jak z pohledu vyhledávačů, tak uživatelů. Nemělo responzivní design, který je nezbytný kvůli neustálému navyšování přístupů z mobilních telefonů, chyběla také správná SEO (optimalizace pro vyhledávače). Design původního e-shopu už působil nemoderně a jeho použitelnost (UX) byla přímo úměrná datu vydání. To vše bylo potřeba změnit.
Důraz na kvalitní analýzu
Na začátku projektu proběhla detailní úvodní analýza – od analýzy klíčových slov přes návrh drátěného modelu (wireframes), podrobný popis napojení na informační systém a návrh systému objednávek až po vypracování věrnostního programu.
Kvalitní příprava je nezbytný základ, který nám ukáže tu správnou cestu, jak oslovit ty správné zákazníky a přizpůsobit pro ně celé řešení. Zákazník musí mít z nakupování příjemný pocit, dokončit nákup a na e-shop se s oblibou vracet.
Díky tomu, že PROBIO už mělo svou e-commerce historii, byla dostupná hmatatelná data, o která jsme se na začátku mohli opřít. Právě díky úvodní analýze jsme pak objevili mezery a nedostatky, kde původní řešení zaostávalo před konkurencí a navrhli jsme zcela nový koncept.
Příklady nedostatků: nevhodně navržená struktura webu a e-shopu, chybná volba klíčových slov pro názvy kategorií, neadekvátní výsledky ve vyhledávání, absence našeptávání, zdlouhavý nákupní proces či nekompletní napojení na informační systém.
Naše řešení
Provázání obsahu s e-shopem
Redakční obsah jsme provázali s e-shopem a to pomocí receptů. Cílem bylo inspirovat uživatele a ukázat jim, že i ze zdravých surovin lze vařit bez úsilí navíc. Lidé se rádi inspirují zdravými recepty a zde si navíc mohou potřebné suroviny vybrat a vložit do košíku přímo u receptu. Recepty jsou skvěle využitelné k propagaci na sociálních sítích, newsletterech a dalších kanálech obsahového marketingu.
Věrnostní program
Velkou roli v konverzi hraje motivace zákazníka. Jak ho tedy motivovat, aby v e-shopu nakoupil znovu? Je třeba mu poskytnout nejen skvělé služby, ale hlavně prožitek z nákupu.
V e-shopu PROBIO dostávají zákazníci odměnu formou věrnostních bodů, které mohou uplatnit jako slevu při příští objednávce.
Napojení na informační systém Money S5
Money S5 je robustní informační systém, který má svá specifika. Napojení tak velkého systému nebývá jednoduché. S tím jsme se vypořádali a napojení teď šlape jako hodinky. Spolupráci hodnotí na výbornou i samotný dodavatel ERP.
Přínosy
Co o projektu říká náš analytik, Martin Petrášek?
„Zatraktivnění rubriky Recepty ve struktuře webu a propojení s e-shopem bylo trefou do černého. Rozcestník se stal druhou nejzobrazovanější stránkou (hned po úvodní stránce), mezi 10 nejčastějšími vstupními stránkami se objevuje hned 7 stránek z rubriky Recepty.“
Martin Petrášek
analytik