
Případová studie SG nábytek
2×
Úspěšný B2C e-shop s nábytkem ve třech zemích.
Tržby ve stovkách milionů korun ročně.
O klientovi
Jedná se o rodinnou firmu s dlouholetou tradicí. Jejím cílem je nabízet kvalitní, stylový a cenově dostupný nábytek. Vždy usiluje o maximální spokojenost zákazníků a zároveň jim ukazuje cestu k nejnovějším trendům v nábytkářství.
O projektu
Úspěšný B2C e-shop s nábytkem ve třech zemích. Tržby ve stovkách milionů korun ročně.
Cíle projektu
- Vyvinout designově moderní e-shop s motivačním věrnostním programem na třech trzích.
- Propojení s účetním systémem, skladovým hospodářstvím, logistikou a dalšími službami.
- Mít e-shop snadno nalezitelný ve vyhledávačích v Česku, na Slovensku a v Maďarsku s cílem zlevnění online reklamy.
Cílové skupiny
- 73% cílové skupiny tvoří ženy, protože obvykle rozhodují o vybavení domova.
- Pochází převážně z Prahy a středních Čech, výraznější podíl je také z Ostravy a okolí.
- Většinou jde o ženy ve věku 45–55 let, následované věkovými skupinami 65+ a 55–65 let.
- Preferují přehlednost, intuitivní a srozumitelnou navigaci a prezentaci produktů včetně jednoduchého nákupního procesu.
- U této cílové skupiny dominují mobilní zařízení nad desktopem, což potvrzuje pohodlnost a jednoduchost nákupu z mobilní platformy. Z hlediska operačních systémů převažují Android a Windows.
- Motivace k nakupování spočívá v hledání kvalitního, cenově dostupného, pohodlného a esteticky příjemného nábytku, který přispěje k celkovému komfortu a atmosféře domova.
Popis řešení
Výrazný design
Všechny tři e-shopy lákají k prodeji profesionálně zpracovanými fotkami nábytku. Nejde jen o fotky produktů v rámci jejich detailu, ale v řadě případů najdou zákazníci v detailu položky také její vizualizaci v rámci prostoru – obýváku, ložnice, chodby atp. Na webu jsou také použity vizuální dlaždice, které lákají třeba na akční nabídku nebo novinky v sortimentu.
Sekce Inspirace
Po spuštění e-shopu se rychle ukázalo, že sekce Inspirace patří mezi velmi oblíbené. Návštěvníci tam najdou řadu užitečných rad – třeba jak vybírat nábytek, tipy na péči o něj nebo jak vymalovat interiér.
Filtry a kategorie
Aby zákazníci našli vše co nejrychleji, implementovali jsme řadu filtrů, které bleskově zobrazí odpovídající zboží. Nábytek lze filtrovat podle ceny, barvy, materiálu, rozměrů, značky a dalších. Zákazníci se tak nemusí probírat nábytkem, který neodpovídá jejich představám.
Orientaci na webu usnadňuje i řazení nábytku do kategorií a podkategorií. Nejde jen o samotné typy nábytku – po uživatelském průzkumu jsme zavedli také kategorie podle jednotlivých místností. Návštěvníci si tak mohou například zobrazit jen nábytek vhodný do ložnice.
Platforma Edee.one
Na platformě Edee.one stavíme velká e-commerce a webová řešení. Jedná se o headless CMS a e-commerce platformu, která umožňuje vkládat libovolné počty kategorií a produktů. Propojuje e-shop s redakční částí, umožňuje rozesílku obchodních newsletterů, nabízí integraci na systémy 3. stran a řadu dalších moderních funkcí.
Díky Edee.one spravují administrátoři SG nábytku všechny tři verze e-shopů (CZ, SK i HU) z jediného místa, což jim urychluje práci a šetří náklady. Řešení je také pravidelně aktualizované, takže stránky vždy poběží svižně a budou maximálně zabezpečené.
Co o projektu říká klient?
Naším cílem je nabízet zákazníkům kvalitní, stylový a zároveň cenově dostupný nábytek hned ve třech zemích. E-shopové řešení od FG Forrest nám v tom už léta významně pomáhá a neměnili bychom. Forresti jsou zkušení, pečliví a dobře chápou naše potřeby
Matěj Hurdálek
E-commerce Manager