Jak to u nás chodí aneb proč nám minulý rok přišlo 420 životopisů?
Oceňované projekty, firemní kultura i profesní růst – to jsou podle nás hlavní důvody, proč jsme v roce 2023 zaujali tolik uchazečů.
Kooperativa patří mezi největší české pojišťovny a věří jí téměř 2,5 milionu stálých klientů. Na českém trhu působí již 30 let a zaměstnává přes 4 000 lidí. Od začátku tak bylo jasné, že nové webové stránky musí odrážet prestiž takto významné firmy a bezchybně fungovat i při vysoké návštěvnosti. Věříme, že se nám to společně podařilo.
Pojišťovna Kooperativa patří do rakouské Vienna Insurance Group – vedoucí pojišťovací skupiny ve střední a východní Evropě. A jelikož skupina v Česku provozuje více webových projektů, dávalo smysl, aby všechny běžely na jedné platformě. Jeden společný systém pro správu obsahu totiž podstatně usnadňuje a urychluje správu více webů.
Protože jsme v minulosti takové řešení úspěšně realizovali pro Pojišťovnu České spořitelny (s tou se Kooperativa v roce 2019 sloučila) a později také pro Českou podnikatelskou pojišťovnu, padla volba opět na prověřenou CMS platformu Edee.one.
V FG Forrest věříme tomu, že když se něco dělá, má se to udělat pořádně. A když pracujeme na webu takového rozsahu, platí to dvojnásob. Než jsme tedy začali cokoliv programovat, provedli jsme rozsáhlou analýzu konceptu, UX, designu i technického řešení.
Byly to desítky schůzek se zástupci jednotlivých oddělení a obsahových gestorů Kooperativy, kde jsme si upřesňovali požadavky na nový web a probírali průběžné návrhy řešení. Tahle mravenčí práce se vyplatila, protože vznikl perfektně nachystaný projekt s přesným zadáním a jasnými cíli.
U nového webu Kooperativy šlo mj. o maximální přehlednost
Návrh webu prošel hned 3 testovacími koly UX testů:
Cílem bylo co nejlépe ověřit, zda navržený design a layout budou pro uživatele přehledné a dobře použitelné. Testy probíhaly ve spolupráci s renomovanou agenturou G82.
Vstupní analýzu doporučujeme u každého projektu, protože se pak snadno vyhneme průtahům při nepochopení nebo neujasnění si konkrétního řešení. Ne vždy ale musí být analýza tak rozsáhlá, to vždy záleží na velikosti daného projektu.
Po zevrubné analýze a testování návrhů jsme se pustili do samotného kódování. Hlavním cílem bylo vytvořit přehledný web se snadnou cestou k cíli. Takový web zanechá v návštěvnících příjemný pocit, což posílí zákaznickou loajalitu ke Kooperativě.
Významným prvkem se stalo navigační „megamenu“, které umožňuje rychlý přístup k nabízeným produktům, a to i na mobilních zařízeních. Dále jsou stěžejní důležité odkazy v záhlaví, třeba pro řešení škod nebo vstup do klientské zóny.
Šikovnou funkcí je také prioritizace důležitého obsahu pomocí speciálních boxů na hlavní straně – jde o řešení škod, klientskou zónu, nejčastější dotazy a chatbota. S tím jde ruku v ruce také prioritizace kontaktů (včetně mapy poboček), a to jak na na hlavní, tak i na dalších stránkách.
Orientaci na stránkách usnadňují výrazné nadpisy, ikony, odrážky i profesionální fotky
Mimořádně důležitá byla i konsolidace obsahu, jako jsou produktové stránky, sekce klientské podpory (třeba FAQ, tipy a triky) a veškeré marketingové akce. To vše ve výsledku zkvalitní také optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a posune nové stránky Kooperativy výše ve výsledcích vyhledávání na internetu.
Na vyšší pozice ve vyhledávání bude mít vliv i naše spolupráce se zkušenou marketingovou agenturou Effectix. A na jazykovou správnost většiny textů dohlíželi copywriteři z agentury Logos, která je součástí naší skupiny FG.
Co nejrychlejší orientaci uživatele i rozvoji webu pomáhá atomický design. Všechny produktové stránky mají totiž stejné rozvržení, stejné styly odstavců, nadpisů, tlačítek vyzývajících k akci, formuláře a další prvky. Na webu tak rychle najdete vše, co potřebujete. Přehlednosti a snadnému použití napomáhá i to, že jednotlivé prvky vypadají a chovají se stejně na verzi pro počítače i pro mobilní zařízení.
Většina uživatelů navštěvuje webové stránky přes smartphone. Mobilní verze webu tak musí být skvěle vyladěná
Změny se udály také v sekci Kariéra, která je nyní zcela samostatnou částí webu a za zmínku rozhodně stojí také aplikace sledující výkonnost investičních fondů.
Zásadní změny se odehrály také „pod kapotou“. Díky použitému frameworku NEXT.js se stránky načítají bleskovou rychlostí.
S pomocí systému pro správu obsahu Edee.one mohou administrátoři webu Kooperativy jednoduše upravovat nebo vytvářet další stránky zcela sami (bez nutnosti zadávat tuto práci nám). K dispozici mají přes 60 komponent, které představují jednotlivé prvky designu a rozvržení stránek. Tyto komponenty stačí v přehledném rozhraní poskládat podle požadavků projektu a nová stránka je na světě.
Komponenty si můžete představit jako dílky „skládačky“ ve stylu: Sem vložit menu, sem vložit obrázek, sem vložit formulář. atp.
Ukázka různých bloků obsahu (komponent), ze kterých lze snadno složit novou stránku
V CMS Edee.one je vyskládání nové stránky rychlé a nabízí řadu možností
Důležitou součástí je také administrační rozhraní pro správu údajů. Díky němu mohou v Kooperativě snadno upravovat veškeré informace o všech svých pobočkách a obchodních místech.
Na rozdíl od předchozího webu jsou nyní vybrané online aplikace a kalkulačky umožňující sjednat vybraný pojistný produkt přímou součástí stránek. Uživatelům se tím výrazně zjednodušila cesta ke sjednání produktu, což podle očekávání povede nejen k nárůstu objednávek z webu, ale také k vyšší spokojenosti zákazníků s procesem sjednání pojištění.
V nových online aplikacích a kalkulačkách se zorientujete okamžitě
Nový web je tedy po všech stránkách rychlejší, přehlednější a uživatelsky příjemnější. Věříme, že zcela naplní očekávání Kooperativy a potěší jak nové, tak i stávající zákazníky.
A o to nám v FG Forrest jde především. Aby byly spokojené všechny strany.