Praha výrazně inovovala svůj turistický portál

15. 3. 2012 | FG Forrest

Celkovým redesignem prošel oficiální turistický portál hlavního města Prahy. Pod změnou je opět podepsána internetová agentura FG Forrest, která s Pražskou informační službou spolupracuje dlouhodobě.

Portál www.praguewelcome.cz je pro uživatele od základu jiný. Změna ale nesouvisí jen s grafikou, která se mnohem více přizpůsobila modernímu designu a webům světových metropolí. Jde především o změnu struktury webu.

Turistický portál byl ihned po jeho spuštění monitorován. Sledovaly se uživatelské zvyky a chování návštěvníků. Postupně byl přidáván další obsah. Vedla se komunikace s cílovými skupinami. Zaznamenávaly se výkyvy uživatelských preferencí a nálad. Prováděly se testy. Výsledkem je současný web.

„Od července 2010 monitorujeme návštěvnost portálu.Odrazem obliby je zvyšující se tendence uživatelské návštěvnosti. Věřím, že inovace, kterou nyní web prošel, plně splní potřeby českých i zahraničních návštěvníků,“ dodala ředitelka Pražské informační služby Ing. Lucie Ramnebornová.   

Obsah zůstal, byl ovšem účinně restrukturalizován tak, aby byl pro běžného uživatele jednoduše dohledatelný. U informačních webů takového rozsahu, jako je pražský turistický portál, je intuitivnost a přehlednost naprosto stěžejním požadavkem.

Aktuálnost webu je zajišťována samotnými redaktory Pražské informační služby. Pomáhá jim v tom redakční systém Edee CMS, který umožní rychle a velmi jednoduše spravovat obsah celého webu. Efektivně tak snižuje časovou náročnost práce jednotlivých redaktorů.

Web po spuštění bude dále rozšiřován o plánované interaktivní prvky. Na webu, který slouží takovému množství uživatelů a jehož cílem jsou zejména aktuální informace, práce nikdy nekončí.

 „Pro celý tým byla obrovská výzva pracovat na takto důležitém projektu hlavního města Prahy. Snažili jsme se vžít do potřeb uživatelů-cestovatelů z celého světa a věřím, že výsledkem je moderní portál, který obstojí v konkurenci světových metropolí", komentuje práci na projektu Lukáš Žďárský z FG Forrest.

Pražská informační služba (PIS), příspěvková organizace hlavního města Prahy, byla založena 1. 1. 1958 jako samostatné kulturně-informační a vzdělávací zařízení, které vzniklo za účelem podpory cestovního ruchu v Praze. Převzala však také služby, které mají své počátky již v roce 1929, a patří tedy mezi nejstarší turistické služby svého druhu v Evropě.

 

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku