Jak sledovat chování uživatelů na webu? Pomůže Monkey Tracker

9. 2. 2015 | FG Forrest

Nástrojů na měření, kam návštěvníci na webu klikají a kam doskrolují, je celá řada, většina z nich je pro marketéry a analytiky nevyhovující a drahá. Na trh, a nejen ten český, nyní vstupuje analytický nástroj Monkey Tracker, který nabízí řadu vylepšení a zatím je zcela zdarma.

Monkey Tracker (www.monkeytracker.cz) je dílem několika zaměstnanců FG Forrest. Ačkoli úvodní prototyp vznikl za jediný den, trvalo ještě dva roky, než se podařilo jej dotáhnout ke spuštění. Koncem roku 2014 tak byl spuštěn analytický nástroj, se kterým lze sledovat, kam uživatelé na webu klikají a kam na stránce doskrolují, tzv.heatmapy a scrollmapy.

Monkey Tracker jde svojí vizí mnohem dál než jiné srovnatelné nástroje. Tvůrci totiž měří  všechny statistiky konkrétních webů, nikoli pouze jejich vzorek, jak je u obdobných nástrojů zvykem. Díky tomu mají uživatelé k dispozici relevantní a především reálná data.

Výhodou Monkey Tracker oproti jiným měřicím nástrojům je také způsob, jakým dokáže pracovat s naměřenými daty, např. z e-shopů. “Dokážeme sjednotit data z typizovaných produktových stránek. Analytik e-shopu tak nemusí sledovat chování uživatelů na každém produktu, ale vidí, jak se zákazníci chovají obecně u celých skupin stránek. To pokládáme za velmi užitečnou přidanou hodnotu našeho systému,” říká Jan Novotný, jeden z tvůrců Monkey Tracker.  

Monkey Tracker dokáže také rozlišit varianty webu v případě responsivního designu. Lze tak sledovat, jak web používají uživatelé na klasickém desktopu, na tabletu nebo mobilu, což může znamenat velký rozdíl. Výhodou je také jednoduchost nasazení, kdy vše zvládne marketér sám s využitím nástroje Google Tag Manager nebo CMS systému.

Měřicí nástroj využívá pochopitelně i agentura FG Forrest, která s ním testuje svá webová řešení pro společnosti, jako je Skupina ČEZ, Komerční banka či AC Sparta. Jak k tomu říká web analytik FG Forrest, Miroslav Pecka: “Monkey Tracker nyní využíváme jako jeden z nástrojů pro sledování chování uživatelů a pokládáme ho za vynikající doplněk ke Google Analytics nebo Optimizely.”   

Tento nástroj si rychle nachází cestu mezi další cílové uživatele - marketéry a analytiky. “Od listopadu 2014 až do dnešního dne bylo v Monkey Tracker naměřeno více než 14 milionů kliknutí. Je to však jen začátek, naším cílem je v roce 2015 naměřit více než čtvrt miliardy statistických údajů,” doplňuje Jan Novotný. Po skončení beta testu budou k dispozici programy s kapacitou milionů kliknutí/page views měsíčně.

Nástroj je k dispozici na www.monkeytracker.cz.

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku