Přímo na dopravce propojuje e-shopy CMS Edee.one prostřednictvím Balíkobota

Provozovatelé internetových obchodů používajících e-commerce platformu Edee.one se nemusejí napojovat na systémy jednotlivých přepravních služeb, které nabízejí zákazníkům. Ušetří spoustu času a nervů díky napojení Edee.one na jediný systém - Balikobot.cz. Jeho prostřednictvím lze odeslat zákazníkovu objednávku libovolným dopravcem, včetně snadného vytištění adresního štítku, sledování zásilky apod.

Integrace Balíkobota s platformou pro správu e-shopů Edee.one si včetně testování vyžádala několik desítek hodin práce. Realizovali ji vývojáři společnosti FG Forrest např. pro e-shopy www.grund.cz, www.fjallraven-shop.cz a další. Celkem používá Balíkobot přes 1 500 firem, měsíčně pomáhá expedovat více než milion zásilek.

Jakmile si zákazník během nákupu zvolí dopravce, odešle Edee.one informace o zásilce na API rozhraní Balíkobotu, který data posílá dál zvolenému dopravci. Je to mnohem jednodušší než kdyby e-shop komunikoval jednotlivě se systémy služeb DPD, PPL, GLS, Zásilkovna apod. - podle toho, kterou si nakupující vybere. Napojení na jediný externí systém podstatně snižuje riziko chyb při zpracování dat o zásilkách, nemluvě o značné časové úspoře, když při vývoji není třeba integrovat e-shop na každou dopravní službu zvlášť.

“Předností našeho řešení je mimo jiné snadné přidávání dalších dopravců,” poznamenal k integraci Balíkobota do systému Edee.one Michal Kolesnáč, Senior Application Developer společnosti FG Forrest. “Jakmile se e-shop dohodne s další přepravní službou, je podstatně jednodušší přidat ji k napojení v Balíkobotu, než vyvíjet samostatné napojení na další API,” upozornil.

Při realizaci napojení bylo třeba zohlednit specifika datové sady každé dopravní služby, protože atributy předávané o zásilkách se mezi jednotlivými přepravci liší. Pokud dojde k chybě při předávání dat mezi e-shopem, Balíkobotem a zvoleným dopravcem, administrátoři v FG Forrest se to okamžitě dozví. “Nemusíme čekat, až nás klientský e-shop upozorní, že volba dopravy neproběhla korektně. Veškerou datovou komunikaci s API Balíkobotu monitoruje náš automatizovaný systém a jakmile nějaká úloha vrátí chybu, přijde nám e-mailová notifikace a můžeme situaci ihned řešit,” doplnil Kolesnáč.

 

Mohlo by vás zajímat

Nový e-shop pro Milagro od FG Forrest a 100% nárůst tržeb v onlinu

Minulý rok jsme spustili nový e-shop autorizovaného prodejce šperků Pandora. Má skvělé výsledky a postupně jej dále rozvíjíme třeba o gravírování nebo zákaznickou sekci.

Celý článek

Vybojovali jsme 2. místo na WebTop100 za projekt pro Armádu ČR

Jsme hrdí na to, že kvalitu tak významného řešení ocenila porota největší soutěže digitálních projektů v Česku a na Slovensku. Pojďme si jej představit.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku