Přímo na dopravce propojuje e-shopy CMS Edee.one prostřednictvím Balíkobota

Provozovatelé internetových obchodů používajících e-commerce platformu Edee.one se nemusejí napojovat na systémy jednotlivých přepravních služeb, které nabízejí zákazníkům. Ušetří spoustu času a nervů díky napojení Edee.one na jediný systém - Balikobot.cz. Jeho prostřednictvím lze odeslat zákazníkovu objednávku libovolným dopravcem, včetně snadného vytištění adresního štítku, sledování zásilky apod.

Integrace Balíkobota s platformou pro správu e-shopů Edee.one si včetně testování vyžádala několik desítek hodin práce. Realizovali ji vývojáři společnosti FG Forrest např. pro e-shopy www.grund.cz, www.fjallraven-shop.cz a další. Celkem používá Balíkobot přes 1 500 firem, měsíčně pomáhá expedovat více než milion zásilek.

Jakmile si zákazník během nákupu zvolí dopravce, odešle Edee.one informace o zásilce na API rozhraní Balíkobotu, který data posílá dál zvolenému dopravci. Je to mnohem jednodušší než kdyby e-shop komunikoval jednotlivě se systémy služeb DPD, PPL, GLS, Zásilkovna apod. - podle toho, kterou si nakupující vybere. Napojení na jediný externí systém podstatně snižuje riziko chyb při zpracování dat o zásilkách, nemluvě o značné časové úspoře, když při vývoji není třeba integrovat e-shop na každou dopravní službu zvlášť.

“Předností našeho řešení je mimo jiné snadné přidávání dalších dopravců,” poznamenal k integraci Balíkobota do systému Edee.one Michal Kolesnáč, Senior Application Developer společnosti FG Forrest. “Jakmile se e-shop dohodne s další přepravní službou, je podstatně jednodušší přidat ji k napojení v Balíkobotu, než vyvíjet samostatné napojení na další API,” upozornil.

Při realizaci napojení bylo třeba zohlednit specifika datové sady každé dopravní služby, protože atributy předávané o zásilkách se mezi jednotlivými přepravci liší. Pokud dojde k chybě při předávání dat mezi e-shopem, Balíkobotem a zvoleným dopravcem, administrátoři v FG Forrest se to okamžitě dozví. “Nemusíme čekat, až nás klientský e-shop upozorní, že volba dopravy neproběhla korektně. Veškerou datovou komunikaci s API Balíkobotu monitoruje náš automatizovaný systém a jakmile nějaká úloha vrátí chybu, přijde nám e-mailová notifikace a můžeme situaci ihned řešit,” doplnil Kolesnáč.

 

Mohlo by vás zajímat

Jak to u nás chodí aneb proč nám minulý rok přišlo 420 životopisů?

Oceňované projekty, firemní kultura i profesní růst – to jsou podle nás hlavní důvody, proč jsme v roce 2023 zaujali tolik uchazečů.

Celý článek

Až 2× více životopisů díky kariérním stránkám pro T-Mobile CZ a Slovak Telekom

V roce 2022 jsme spustili nové kariérní stránky pro T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom. Výsledkem je významný nárůst odeslaných životopisů.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku