Co přinesla facebooková reklamní vlna

Facebook – sociální síť, kterou využívají 2 miliardy uživatelů z celého světa. Pokud chcete něco sdělit, tady jste na správném místě. Ale stejně jako ostatní média i Facebook zaplavila reklama. Není jí už ale příliš? Neodradí naopak uživatele? O tom mluvil náš analytik Martin Petrášek s Janou Divinovou, redaktorkou Mladé Fronty Dnes.

Míst, kam by se na Facebooku dala umístit reklama, je čím dál méně. Firma, která hledá další zdroje příjmů, proto aspoň zvýšila ceny reklamy v průměru o čtvrtinu a zavedla nové reklamní formáty ve videích a zprávách.

I díky tomu výsledky Facebooku za druhé čtvrtletí ohromily investory i veřejnost. Čistý zisk sociální sítě meziročně vzrostl o 71 procent na 3,9 miliardy dolarů. Akcie stouply o 54 centů na 1,32 dolaru.

„Facebook zjevně ‚naskočil na vítěznou vlnu‘ a hodlá se na ní co nejdéle udržet. Reklama na Facebooku tedy bude přibývat. A spolu s tím bude růst počet uživatelů, jimž bude všudypřítomná reklama vadit. Z našich výzkumů ale víme, že jen málo lidí, kteří nějakou reklamu označují za obtěžující, přestane u daného inzerenta nakupovat nebo médium začne bojkotovat.

Dokud bude na Facebooku převažovat užitečný obsah nad reklamami, nemůžeme očekávat odliv jeho uživatelů,“ komentuje výsledky Facebooku analytik agentury FG Forrest Martin Petrášek.

Za růst příjmů ve druhém čtvrtletí o 47 procent na 9,3 miliardy dolarů ostatně Facebook z větší části vděčí právě videu a mobilní reklamě, jež spolu podle vedení společnosti úzce souvisejí. Podíl inzerce v mobilním segmentu se už vyšplhal na 87 procent.

„To ukazuje, že chytré telefony a tablety definitivně porazily klasické počítače coby nástroje pro mezilidskou komunikaci. Velmi pravděpodobně můžeme na poli mobilních zařízení očekávat další inovace, které se budou snažit vydělat na jejich globální oblibě,“ předpokládá Petrášek.

Článek vyšel v Mladé Frontě Dnes, v plném znění si ho můžete přečíst v našem archivu.

Mohlo by vás zajímat

Jak to u nás chodí aneb proč nám minulý rok přišlo 420 životopisů?

Oceňované projekty, firemní kultura i profesní růst – to jsou podle nás hlavní důvody, proč jsme v roce 2023 zaujali tolik uchazečů.

Celý článek

JABLOTRON má díky FG Forrest webovou prezentaci pro celý svět

Online aktivity skupiny JABLOTRON byly už tak rozsáhlé, že si vyžádaly sjednocení všech webů pod jedinou platformu a moderní design. Přesně to jsme zařídili.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku