Jak jsem organizoval Forrestí hackathon

14. 12. 2012 | Jan Novotný

Nápad zorganizovat firemní hackathon ve mně zrál nějakou dobu. Několika podobných akcí jsem se účastnil v minulém roce, takže jsem měl hrubou představu o tom, jak podobná akce probíhá.

Navíc se nám ve Forrestu už nějakou dobu v issue trackeru hromadí plno nápadů, které kvůli vytížení na projektech nemáme kdy zrealizovat … a přitom jsou to takové cool věci. Nakonec jsem se rozhoupal a pustil do organizace. Jen jsem si nebyl jistý, zda jsou kolegové podobní blázni jako já a půjdou do toho.

Hackathon jsem naplánoval na 3 dny – čtvrtek, pátek a sobotu. Čtvrtek a pátek daruje firma, sobotu pak my všichni z našeho volného času. Chtěl jsem tam mít jen lidi, kteří jsou ochotni obětovat svůj volný čas, protože to berou jako příležitost něco pro sebe a ostatní udělat, a ne se jen ulít z práce. Tak trochu jsem si říkal, že to je i test toho, jestli se z nás náhodou potichu nestala zkostnatělá firma a jestli jsme skutečně tak agilní a nadšení do práce, jak si myslím – když se mi nikdo nepřihlásí, je určitě něco špatně. Z druhé strany to byl i test našeho managementu – žádal jsem je o zasponzorování ubytování a také dvou dní několika zaměstnanců aniž bych jim za to byl schopný cokoliv hmatatelného nabídnout.

Žádné černé obavy se však nevyplnily – na akci se přihlásilo devět lidí z toho pět Javistů a čtyři web developeři. Vedení naší firmy se můj nápad také zamlouval, takže financování největších nákladů bylo vyřešeno během chvilky (díky RadovaneMíro). Stačilo už jen vytipovat ten správný objekt, termín a mohlo se jet.

Na ubytování jsem měl následující požadavky:

  • celý objekt jen pro nás
  • ubytování v přírodě na okraji civilizace
  • Wi-Fi s rozumnou rychlostí
  • jídlo v blízkém okolí
  • nice to have: možnost vlastního sudu

Naštěstí jsem měl kontakt na bývalého kolegu, který aktuálně provozuje cestovní agenturu zaměřenou na pobyty v Čechách Region Tour. Jemu stačilo výše uvedené požadavky předat a za chvilku jsem měl na stole několik vytipovaných objektů za rozumnou cenu, ze kterých se dalo vybírat (mimochodem jeho služby můžu všem jen doporučit – ušetřilo mi to plno času). Nakonec naše volba padla na Roubenku ve Stárkově, která kromě všech požadovaných atributů nabízela ještě biliár, což se ukázalo jako skvělá forma odreagování. Celkově celá akce vyšla zhruba na 15 tisíc korun, což mi připadne jako rozumná investice na nabroušení pily a sehrání lidí z různých poboček a týmů.

Asi měsíc před akcí většina z nás probrala nápady z issue trackeru a sepsala je do Google Docs jako náměty na zrealizování. Hned na začátku hackathonu jsme je postupně prošli a jejich autoři je obhajovali před ostatními a zkusili je pro „své nápady“ nadchnout. Zhruba po třech hodinkách jsme měli jasno, kdo s kým bude co řešit – utvořili jsme 4 týmy, které si vybraly úkoly, které je zajímaly nejvíc. Nakonec se nám jich podařilo zrealizovat osm a tak se od pondělí můžeme těšit z nového pluginu pro Inspektora v Google Chrome, vylepšenou práci s lokalizačním nástrojem v něm, zbrusu novou sadou webových šablon pro základní komponenty pod Twitter Bootstrapem, multi-file upload komponentou postavenou nadPlUpload a dalšími drobnými vylepšeními našich nástrojů. Spolu s námi z novinek bude těžit celá firma a tak doufám, že i oni ocení přínos hackathonu a na příští podobnou akci pojedeme ještě ve větším počtu.

Hackathon jsem si užil dosyta – kódování takhle pohromadě bylo super a vůbec nevadilo, že jsme končívali až třeba okolo desáté večer. V průběhu dne jsme si, jak kdo potřeboval, udělali přestávky na procházku, biliár nebo jen pokec u pivka. Grilování se povedlo úplně excelentně díky našemu šéfkuchaři Frcovi a vůbec to byl takový třídenní spontánní a intenzivní teambuilding. Jsem opravdu moc rád, že mám ve Forrestu takové kolegy, kteří jsou ochotni se mnou podobné záležitosti podstoupit.

Koneckonců příště byste tam s námi mohli být i vy

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku