Když máte core message, můžete mít dobrou prezentaci, nabídku...

23. 11. 2012 | Radovan

V říjnu jsem absolvoval workshop "Outstanding presentation" s Jeanne Trojan a zjistil jsem, že uvědomit si jednu hlavní myšlenku je důležité nejen pro přípravu vynikající prezentace.

Workshop byl rozdělen do tří dnů, přičemž polovinu času Jeanne věnovala spíše teorii a vysvětlování toho nejdůležitějšího: když nemáte core messege, nemůžete mít dobrou prezentaci. Rád bych doplnil: když máte core message, můžete mít dobrou prezentaci, nabídku, jednání, článek,workshop... 

Chci se podělit o pár nejdůležitějších poznámek. Před přípravou prezentace si odpovězte na tyto otázky:

1. Téma prezentace

  • Co je tvé téma?
  • Proč je to důležité?
  • Kdo a proč se o tvé téma zajímá?
  • Je to něco nového?
  • Řešíš nějaký problém?

2. Publikum

  • Kdo má rozhodovací pravomoc?
  • Proč tady ty lidi jsou?
  • Co se chtějí od tebe naučit?
  • Co už vědí o tvém tématu?
  • Čeho se obávají?
  • Z čeho jsou nadšeni?
  • Jaké otázky budou klást a jste na ně připraveni?

3. Cíle prezentace

  • Čeho chceš dosáhnout? 
  • Co by se mohlo stát po prezentaci?
  • Co se změní?
  • Co bude publikum dělat s těmito informacemi?

4. Hlavní poselství (core message)

  • V čem je prezentace odlišná od podobných prezentací, které jsi slyšel dříve?
  • Pokud máš pouze 2 minuty na prezentaci hlavního tématu, co řekneš?
  • Pokud si má publikum zapamatovat pouze jednu věc z tvé prezentace, co by to mělo být?
  • Pokud byste byli požádáni vaší babičkou „o čem prezentace je“, co byste řekli?

5. Zahájení prezentace

  • Na základě znalosti publika stanovte ten nejlepší začátek pro upoutání pozornosti: otázka, zajímavá skutečnost, příběh, šokující informace
  • Jak budete uvádět cíle nebo hlavní poselství vaší prezentace?
  • Dáte detailní plán nebo jen obrysy a sdělíte co očekávat?
  • Uvítáte interakci? Jak?

6. Ukončení prezentace

  • Jak provedete shrnutí? Max. tři body k zapamatování.
  • Sdělte, co mají dělat s těmito informacemi. Jaké jsou další kroky?
  • Jaký finální dojem chcete sdělit? Můžete jiným způsobem zopakovat úvodní informace nebo ukončit příběh, kterým jste začali. Můžete přeformulovat hlavní myšlenku.

Z mého pohledu se tohle hodí nejen obchodníkům a různým přednášejícím. Ale všem, kteří ve své profesi předávají informace a prezentují svoje záměry a cíle.

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména e-shopy, weby, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi klienty patří například Skupina ČEZ, RunCzech, Pojišťovna České Spořitelny, PROBIO a Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku