Nejen Češi rádi utrácejí v e-shopech

27. 7. 2017 | Martin Petrášek

Češi jsou v internetových obchodech jako doma a rok od roku nakupují více. On-line prodejci očekávají, že objem tržeb letos překoná magickou hranici 100 miliard korun. Kdy a kde Češi nejvíce utrácejí prozradil Mladé Frontě Dnes i České televizi analytik e-commerce Martin Petrášek.

Jen během první poloviny letošního roku utratili Češi podle portálu Heureka.cz v internetových obchodech 46,4 miliardy korun, což je meziročně o 13 procent více. A růstu ještě není konec.

„Druhé pololetí obvykle bývá přirozeně silnější než první, a to kvůli vánočním nákupům, které obvykle tvoří třetinu celoročních tržeb českých e-shopů,“ říká analytik e-commerce FG Forrest Martin Petrášek.

Objem českých nákupů v zahraničí vloni podle informací Martina Petráška meziročně vzrostl o 76 %.

„V ČR letos silně rostou zejména nákupy z německého Amazonu, který vloni v listopadu zavedl dopravu do ČR zdarma při nákupu nad 39 eur (1 000 Kč). Čím dál více lidí se také osměluje nakupovat v Číně, kde je lákají extrémně levné nákupy například na Alibaba.com,“ říká Petrášek.

Nákupy on-line podpořili hlavně mladí Evropané. Dvě třetiny lidí ve věku od 16 do 24 let dávají přednost nákupu on-line. Stejný trend funguje i na českém trhu.

„Letos a v dalších letech lze čekat další růst internetových nákupů zhruba o 20 % ročně. Tahounem bude zejména dospívající generace Y, která je zvyklá být odmalička on-line a stává výraznou kupní silou, které se obchodníci budou muset přizpůsobit,“ říká Petrášek.

Článek, který vyšel v Mladé Frontě Dnes, si v plném znění můžete přečíst i v našem archivu, příspěvek České televize pak přímo na webu ČT24.

FG Forrest, a.s., je internetovou agenturou založenou v roce 1996.

Navrhuje optimální využití digitálních médií a kompletně realizuje zejména webové prezentace, intranety a mobilní aplikace. Vlastní produkce, profesionální přístup, redakční systém Edee CMS a prokazatelné přínosy jsou důvody, proč vybrat za partnera FG Forrest. Mezi dlouhodobé klienty patří Skupina ČEZ, McDonald's, Komerční banka, AC Sparta Praha nebo Kancelář prezidenta republiky.

Na seznam článků

Přeskočit na hlavní nabídku