Komerční banka hodnotila úspěch nových webovek

Pro Komerční banku jsme realizovali nový web zaměřený na produkty. Výsledky, kterých web dosáhl, zhodnotil Michal Rybář z oddělení marketingové komunikace Komerční banky.

Nový web jsme spustili v březnu. Čísla spojená s jeho provozem vyrazí dech – zaujala i odbornou veřejnost, takže stránky obsadily 2. místo v soutěži IEA15 (kategorie bankovnictví), která hodnotí efektivitu digitálních projektů. Údaje se měří pomocí nástroje Webtrekk a srovnávají původní a nový web.

Rychleji k produktům
Přechod ze segmentové k produktové navigaci byl správným krokem. Původní segmentovou navigaci už používají jen 4 % návštěvníků.

Zájem o produkty
Vzrostl počet zobrazených produktových listů. Například v případě produktového listu Hypotečního úvěru byl meziměsíční nárůst dvanáctinásobný.

Z produktu na kontakt
Klienti mohou na webu vyplnit svoje telefonní číslo a my jim zavoláme zpátky. Po nasazení nového webu se meziměsíčně počet vyplněných kontaktních formulářů víc než zdvojnásobil. Za zvýšením stojí především jejich výrazné umístění do produktových listů. Například z produktového listu MůjÚčet bylo jen za březen 2016 otevřeno více kontaktních formulářů než za předchozích 12 měsíců dohromady.

Uživatelé mobilních zařízení neodcházejí hned
V průměru byli na stránkách o 9 vteřin déle. Během návštěvy si také prohlédli více stránek – došlo k 13% nárůstu. V březnu jsme třeba u produktového listu MůjÚčet zaznamenali meziměsíční nárůst návštěvnosti z mobilních zařízení o 123 %.

Kalkulačky se používají víc
V průměru až šestinásobně oproti starému webu.

Stránky jsou ve vyhledávačích vidět
Meziroční srovnání za roky 2015 a 2016 ukazuje 36% nárůst návštěv, které přišly na naše stránky přes neplacený odkaz ve vyhledávači jako Seznam nebo Google.

A cíle projektu? Máme splněno?

  • Umožnit uživatelům snazší orientaci a jednodušší přechod k produktu či službě.
  • Podpora on-line prodeje a získávání kontaktů prostřednictvím webu.
  • Umožnit pohodlné používání webu uživatelům mobilních zařízení.
  • Představit klíčové výhody produktů a služeb srozumitelnější formou.

Zdroj: Journal, Interní noviny Skupiny KB, 7-8/2016

Mohlo by vás zajímat

Jak to u nás chodí aneb proč nám minulý rok přišlo 420 životopisů?

Oceňované projekty, firemní kultura i profesní růst – to jsou podle nás hlavní důvody, proč jsme v roce 2023 zaujali tolik uchazečů.

Celý článek

JABLOTRON má díky FG Forrest webovou prezentaci pro celý svět

Online aktivity skupiny JABLOTRON byly už tak rozsáhlé, že si vyžádaly sjednocení všech webů pod jedinou platformu a moderní design. Přesně to jsme zařídili.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku