Jak jsme vyvinuli druhý nejefektivněji se rozvíjející web roku 2020

2. místo v kategorii Nejefektivnější rozvoj webu získal v letošní soutěži WebTop100 e-shop s prémiovým alkoholem Warehouse1.cz od FG Forrest. Následující řádky popisují, jaké obsahové a UX prvky e-shopu za tímto úspěchem stojí.

Že nám chybí osobní kontakt s živými lidmi, což má nesporný dopad na naši psychiku v době COVIDu, je prostě fakt. A to nejen mezi blízkými v rodinách, v práci, ale také v obchodech při nakupování.

Doporučení specialisty hraje v segmentu prémiového, drahého alkoholu velkou roli. Většina zákazníků totiž přichází do Warehouse #1 koupit láhev luxusního alkoholu, zejména rumu, jako dárek. V ten moment je zjištění preferencí obdarovaného a rada zkušeného prodavače klíčová. Protože zvyšuje zákazníkovu spokojenost a radost obdarovaného, který dostane dárek, jenž se mu trefí do chuti a zaručeně potěší. A zákazník se pak pravidelně a velmi rád do obchodu vrací. A navíc jej doporučí dál.

Při redesignu e-shopu jsme se drželi několika zásad, které pak zvýšily tržby v e-shopu o mimořádných 330 %. A o tyhle principy v online prostředí a jejich reálný dopad v číslech se s vámi podělíme. Třeba budou inspirací i pro váš byznys.

Jak v kamenném obchodě, tak v e-shopu

Zkuste poznatky ze zákaznického chování v kamenných prodejnách aplikovat i v online prostředí. Motivace a způsob rozhodování při nákupu se často téměř neliší. A jak tedy lidé nakupují v e-shopu? Navlas stejně! Na web přivádíme zákazníky prostřednictvím dobře zpracovaného obsahu o výrobě, destilaci nebo degustacích alkoholu. Firma vydává vlastní časopis, publikuje články s radami ohledně výběru, přináší zajímavé rozhovory s nejlepšími lidmi z oboru. Místo otázek prodavačům lidé zadávají dotazy do vyhledávačů a na základě poutavě zpracovaného obsahu, který má pro čtenáře vysokou přidanou hodnotu, míří na daný e-shop. Přímo na webu funguje virtuální rádce, který dle zadaných parametrů (chuť, dárek pro ženu či muže, cena atd.) doporučí vhodnou láhev.

Jak dárky ovlivňují nákupy? Hodně

Nevíte si rady, jaký rum vybrat pro sebe nebo někoho blízkého? Velice užitečnou součástí e-shopu je možnost vyfiltrovat si nápoj podle toho, komu je určen (muž/žena), pro jakou příležitost (oslavenec/znalec), jaký typ, s jakou chutí a v jakém cenovém rozpětí. Tak lze vybrat vhodný dárek obdobně jako v kamenné prodejně, kde vás obdobně vyzpovídá prodavač a doporučí vhodný nápoj.

A jak dárkový rádce funguje v praxi? Výborně! Zákazníci, kteří použili dárkového rádce, vykázali 4krát vyšší konverzní poměr než průměr e-shopu - krásných 6,92 %. A navíc všichni ti, co prošli sekcí Dárky, tvoří 12 % celkové obratu shopu, A to se vyplatí! :-) Na detailu produktu si uživatelé, kteří předtím navštívili Dárky, přidávali produkt do košíku i dokončili nákup 2krát častěji než ostatní z detailu produktu bez zastávky v sekci Dárky.

Redakční obsah přímo v  e-shopu

Prémiové rumy jsou v současné době moderní a mají spoustu fanoušků. Lze je charakterizovat jako produkt pro radost, proto zajímavý obsah o původu, historii, výrobě tolik funguje. Jde o jakousi subkulturu “rumistů”, která ovšem přesahuje do širší populace. Jako každý trend.

Díky tomu, že společnost Ultra Premium Brands, provozovatel e-shopu Warehouse #1, je výhradním distributorem vybraných značek alkoholu, má k dispozici exkluzivní obsah (texty, videa, fotografie). Ten pak boduje v SEO i PPC kampaních na dopadových stránkách oblíbených značek prémiových kořalek a přejímají jej i další e-shopy s alkoholem či weby restaurací a barů.

Články z magazínu generují návštěvnost z vyhledávačů, motivují návštěvníky k dlouhodobému zájmu o prezentované nápoje, a tím podporují prodej. Propojení obsahové části s e-shopem se osvědčilo už u dřívějších projektů FG Forrest.

Užitečný a unikátní obsah zvyšuje i efektivitu PPC kampaní

Brandové landing pages jsou primární vstupní branou k nákupu přes PPC kampaně. Mezi ty nejčastější dopadové stránky patří značky Zacapa a Diplomatico. A obecně řečeno - značky v tomto oboru mají na prodej zásadní vliv vzhledem k výše popsaným trendům.

Proto stojí za to stránky značky mimořádné vyšperkovat a umístit na ně kromě prostého výpisu produktů v e-shopu i další zajímavý související obsah. Např. příběh značky, její historii, informace o výrobě, doporučení ambasadorů, upoutávky na degustace, tematické články z magazínu. Kvalita stránky se pak promítne i do efektivity kampaní. A tady jsou výsledky po redesignu: 3x vyšší konverzní poměr, 2x delší čas na webu a 3x vyšší tržby, při téměř stejné návštěvnosti z kampaní. Tímto způsobem můžete dostat ze svých kampaní mnohem víc!

Nákup pohodlný i na mobilu

S růstem počtu uživatelů, kteří se obsluhují na e-shopu v mobilu, a s prioritizací Googlu z hlediska SEO by mobile friendly web měl být v současné době již samozřejmostí. Podívejte se, co web optimalizovaný pro mobily dokáže v číslech.

Po redesignu, který byl kompletně navrhován v duchu mobile first, se tržby z mobilu navýšily o více  než 250 % (transakce dokonce o 322 %), přestože se počet a chování návštěvníků výrazně nezměnilo. Konverzní poměr nákupů z mobilních zařízení se oproti starému e-shopu zvýšil o 179 %. Je tedy vidět, že investovat do kvalitního responzivního designu se bohatě vyplatí.

Na závěr pár číslech, které po redesignu hovoří za vše:

  • návratnost méně než půl roku - sedmimístná investice se klientovi vrátila v rekordním čase
  • +329 % meziroční zvýšení tržeb díky novému e-shopu
  • +153 % zvýšení konverzního poměru
  • +45 % růst návštěvnost oproti starému e-shopu
  • +63 % prodloužení prům. času návštěvy

Eva Máchová, UX designérka a konzultantka online marketingu FG Forrest


O klientovi:

Společnost Ultra Premium Brands je přední hráč na trhu s prémiovými destiláty v ČR, její kořeny sahají do roku 1993. Vyhledává, dováží a prodává luxusní rumy, whisky, bourbony, koňaky, tequily, vodky, giny a další kořalky - např. značky Zacapa, Diplomatico, Don Papa, Godet, Guinness, Russian Standard aj. Všechny její “exotické poklady” lze koupit v kamenné prodejně v pražském Karlíně.

Mohlo by vás zajímat

Na teambuilding v Krkonoších jen tak nezapomeneme!

Velký teambuilding obvykle pořádáme jednou za rok, takže si dáváme opravdu záležet. A ten letošní byl pořádně našlápnutý.

Celý článek

FG Forrest hlásí za rok 2022 téměř 10% růst

Obrat naší webové a e-commerce agentury v meziročním srovnání vzrostl z necelých 87 na 94,7 milionů korun.

Celý článek

Přeskočit na hlavní nabídku